Big, Bold 'n' Beautiful

- Vägen från tresiffrig till tvåsiffrig

Nytt år med nya möjligheter

Kategori: Under tiden

Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade sidan.. jag ber om ursäkt!
Vet inte om jag ska skylla på tidsbrist eller det faktum att jag varit sjuk och knaprat piller under en månads tid?
- Hatar egentligen att "skylla" på saker, men i detta fall är sjuktillståndet ett bra argument.

Idag är det rätt bra, dumt å klaga. Är inne på mina sista tabletter och det känns som om jag är en ny person.
Härliga tider med andra ord!

Vikten har stått relativt stilla under jul/nyårs helgen. Ligger nu på stadiga 111. Illa, jag vet! Var ju ändå nere på 106, men jag får skylla mig själv som moffat julmat och partajjat som aldrig förr!
Livsnjutare? Ja, jag vågar då tro det! *ler*
- Men man får ju som sagt inte glömma bort att leva också - trots att man vill gå ner i vikt.

Men som sagt, nytt år, nya möjligheter. Jag har inte avlagt något som helst nyårslöfte - de bryter man så lätt ändå! Men däremot så har jag och väninnan pratat starkt om att börja simma. Perfekt träning för benet. (Som för övrigt inte alls velat vara med under dessa tider med klimatväxling på högsta nivån) Idag snöar det till råga på allt, och det känns... rejält! Inte kul alls. Skulle ha tagit tag i dammsugningen och plock här hemma, men jag finner ingen energi alls. Den är som bortblåst! Kan Någon hjälpa mig att hitta den igen? Plz plz plz?

Nämnde i ett tidigare inlägg att jag önskade mig ett gymkort, tyvärr blev det inte så. Tack och lov, kanske man kan säga? Jag ifrågasatte "varför" jag inte fick något av mamma, och hon sa som så att det kanske skulle tas som en pik (även om jag önskat mig det) och att hon hade en bättre lösning. Hon ska ta med mig till sin läkare, och så ska vi prata om min vikt och hur jag ska få bukt på den. Jo jag tackar ja! Det lät ju som smör i mina öron! *ler* Så summan av kademumman: Jag kan alltså få chansen till remiss, vilket resulterar i en personlig tränare och träningspass minst 3ggr/veckan. Tack tack tack!
Vilken dröm!? Ja verkligen! Inte för att jag satsar på någon "Beach 2011", men det vore ju skönt att bli av med några kilon...

Well, det var en snabb update som blev rätt lång... *s*

På återseende och tappa nu inte motivationen, vänner!

-Jag håller tummar och tår för Er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: